Hjälpcenter

Hur skapar jag ett evenemang eller användare:
Klicka på ”Skapa evenemang” i högra hörnet och fyll i formuläret. Längst ner i formuläret finns ett fält för att registrerar en användare eller logga in om du redan har ett konto. Detta måste du göra för att kunna skapa ett evenemang. Det är kostandsfritt och allt du behöver är en mailadress och ett lösenord.

Varför syns inte mitt evenemang?
Ditt evenemang kontrolleras innan det publiceras och syn inte på webplatsen eller i ditt konto innan det är godkänt. Du kan inte redigera evenemanget innan det är godkänt.

Hur redigerar jag ett evenemang?
För att redigera ett godkänt evenemang loggar du in och klickar sedan på ”Konto” uppe i menyn till höger. Där kan du se en lista på alla dina godkända evenemang. När du har uppdaterat information i ditt evenemang behöver det godkännas ännu en gång innan justeringarna syns på webbplatsen.

Jag har glömt mitt lösenord
Har du glömt ditt lösenord klickar du på ”Logga in” och sedan på ”Glömt ditt lösenord?” Där uppger du din mejladress. Inom några minuter skickas ett mejl till dig med en länk. Klicka på länken för att uppge ett nytt lösenord. Klicka sedan på ”Återställ lösenord”. Klart! Det kan hända att mejlet fastnar i din skräppost så kom ihåg att kolla där ifall inget mejl kommer fram.

Har du andra frågor gällande publicering och redigering, kontakta Katrineholms turistinformation på turism@katrineholm.se eller 0150-44 41 40.